onsdag 29 juni 2011

Besök på fotbollskolan igen

I dag var jag ner på idrottssplatsen Ön igen och berättade om fotbollsböcker för de barn som går fotbollsskolan den här veckan (6-8åringar). Det var så varmt att vi satt i skuggan och mitt i bokpratet fick barnen springa och svalka sig när en vattensprinkler satte igång på planen! Så här härligt såg det ut: På Barnens biblioteks sida hittar du massor av bra fotbollsboktips. Klicka här!


Alla de böcker jag berättade om i dag står på en boksnurra i biblioteket.För den som vill höra Radio Gävleborgs reportage från Fotbollsskolan klicka här!

2 kommentarer:

Karin sa...

Verkligen jättebra idé. Något som jag tycker att vi borde haft här i Ljusdal också :-)

Edsbyns bibliotek sa...

Mina kollegor körde ungefär samma förra sommaren när jag var föräldraledig. Fast den gången hade de med sig en massa böcker som barnen fick låna också. Hade inte resurser för det den här gången.