onsdag 14 mars 2012

Gästbloggaren Naba tipsar om bra böcker







Namn: Naba Al hajieyh.

Ålder: 15 år

Gillar att göra: jag gillar att läsa böcker och sitta vid datorn.

Min favoritsajt: Facebook.

Jag läser helst: Jag tycker om att läsa böcker som handlar om filosofi och fantasy.

Har du läst någon dålig bok? Nej

Var läser du helst? I sängen innan jag ska sova. Jag kan inte sova utan att läsa en bok först.


Min bästa bok: Sofies värld av Jostein Gaarder ^o^ och Maya av samma författare.

Den handlar om en flicka som heter Sofie Andersson och hennes pappa har åkt till Libanon för att delta i kriget. Han skriver brev till henne om vad som händer i Libanon. Hon har många djur. En dag kommer ett brev till henne där det står : "Vem är du?" "Vem har sänt dig till den här världen?". Hon börjar tänka på vem hon är. Varje dag när hon kommer hem från skolan kollar hon om det finns någon brev till henne med posten. Det finns en man som skickar brev till henne varje dag. Han är en gammal man som jobbar inom kyrkan och berättar för henne i breven om vad olika filosofer har tänkt. Hon träffar honom i kyrkan och de pratar mycket och de går in i en fantasivärld.

Inga kommentarer: