fredag 16 november 2012

Gästbloggaren Emma tipsar om böcker och boksajter


Ålder : 11 år, snart 12
 
Gillar att göra :  Läsa, skriva, klippa film, spela teater, sjunga, spela gitarr och rida.
 
Favoritsajter :  Det finns många bra bokrelaterade sajter, men några jag kan tipsa om är bokugglan.blogspot.com och barnensbibilotek.se

Vilka sorters böcker läser du helst : Jag läser väldigt många olika böcker men det jag gillar bäst är fantasy, drama och barn- och ungdomsböcker.
 
Var läser du helst ? Jag läser överallt! Men det är såklart jättemysigt att krypa upp i sängen med en kopp te och en bra bok... Ibland läser jag i badkaret också. Jag har jättesvårt att läsa när man "ska" läsa, till exempel på lästimmar i skolan. Det är skönt att läsa till teveljud, folk som pratar eller musik.
Mitt perfekta liv
Min bästa bok : Ojojoj, det är jättesvårt... En av de bästa jag har läst är MittPerfekta Liv.

Författare : Sarah Dessen.

Bokförlag:  Rabén & Sjögren

Skriv kort vad den handlar om och lite mer om vad du tyckte om boken : Macy är helt perfekt. Hon har alla rätt på proven, sköter sig oklanderligt och är lagom social. Men när hon får extrajobb på cateringfirman Wish vänds hennes värld upp och ner. Är livet något man måste genomlida eller kan man faktsikt leva? Och vad får det för konsekvenser? Jag tyckte boken var superbra, en såkallad "måbra"-roman. En mysig bok om att hitta sig själv.

Inga kommentarer: